Kundtjänst

Kontakta oss

Mejl: info@printaway.se – besvaras normalt inom 2 timmar på vardagar 09:00–17:00.

Vår adress är:

PrintAway 

Valhøjs Alle 126
DK-2610 Rødovre
Denmark

CVR-nr: DK-33080824

Leverans

Du kan välja mellan tre olika leveransalternativ: postombud, hemleverans och företagspaket.

 

Postombud:

Skickas till ett lokalt PostNord-ombud nära dig. Paketet måste hämtas inom 14 dagar. Hitta ditt närmaste PostNord-ombud här.

 

Hemleverans

Vi skickar ditt paket via PostNord till din hemadress.

 

Företagspaket:

Skickas till alla företags- och offentliga adresser med PostNord. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet på adressen mellan kl. 08:00 och 16:00 måndag–fredag ger vi nytt besked om nästa vardag och avtalar en ny leverans. Det kostar inget extra. Om paketet ska lämnas på en särskild plats, t.ex. hos ett intilliggande företag eller en varumottagning, måste du skriva under en fullmakt med PostNord om att det är du som bär ansvaret om de gör det.

Reklamera produkt

Om du fått en trasig eller felaktig produkt måste du reklamera den.

Skapa reklamation

Vad är en kompatibel toner?

En kompatibel toner är en tonerpatron som är likadan som originalet, passar samma skrivare och ger samma antal utskrifter. Skillnaden är att den tillverkas av en tredje part och därför inte är försedd med den ursprungliga skrivartillverkarens logotyp.

Garanterar vi god kvalitet?

Ja! Vi vet att många tvivlar på om de ska köpa kompatibla patroner eller inte. Fungerar de? Ger de lika många utskrifter? Är färgerna lika bra? Hur kan de vara så mycket billigare om kvaliteten är densamma?

Vi säljer endast kompatibla tonerpatroner av högsta kvalitet, och som fungerar precis lika bra som originalen. Vi står bakom våra produkter och ger alla kunder, inklusive företagskunder, en 100 % nöjd kund-garanti. Om du har köpt en produkt från oss som inte lever upp till dina förväntningar, så kontaktar du oss bara och berättar varför. Då får du pengarna tillbaka – utan diskussion. Vi står även för fraktkostnaden.

Nöjd kund-garantin gäller i 1 år från inköpsdatum. Observera att garantin inte upphör bara för att du brutit förpackningen och testat produkten. Garantin gäller alla kunder – även företagskunder, som vanligtvis inte har rätt till återköp enligt köplagen. Du kan därför tryggt ge våra kompatibla toner en chans och samtidigt spara bra med pengar.

 

Blir utskrifterna lika bra som när man använder originaltoner?

Ja, våra kompatibla tonerpatroner är av högsta kvalitet och kommer från några av världens ledande tillverkare av toner och skrivartillbehör. Man tillverkar dem genom att återanvända redan använda originalpatroner – de demonteras och därefter byts tryckrullen och alla slitdelar ut. Sedan fylls de med nytt tonerpulver och monteras ihop igen. De levereras sedan till oss efter noggranna stickprover.

Många slitdelar och själva tonerpulvret kommer ofta från det lilla antal producenter som också är underleverantörer till flera originaltillverkare. Detta innebär att det inte är någon direkt fysisk skillnad på patronerna.

 

Fungerar en kompatibel toner varje gång?

Nej, precis som med alla produkter kan det finnas någon som inte fungerar. Vi har en genomsnittlig felmarginal på 1,1 % av alla sålda toner. Och när det har varit fel har det alltid rört sig om problem med enskilda tonerpatroner. Ett typiskt problem är att skrivaren inte kan läsa av den nya patronen, eller att utskrifterna blir randiga eller fläckiga. Oftast löser vi problemet över telefon – om inte, så skickar vi ut en ny. Vi står för fraktkostnaden vid en eventuell reklamation.



Upphävs garantin på min skrivare om jag använder en kompatibel tonerpatron?

Många tillverkare hotar med att upphäva garantin på skrivaren om den används med kompatibla toner. Det är inte lagligt! De kan vägra att reparera under garanti om det finns bevis för att skadan är orsakad av den kompatibla patronen. Men de är fortfarande skyldiga att täcka alla andra skador enligt garantin.

Vi har ännu aldrig varit med om att våra patroner har skadat en skrivare, men av säkerhetsskäl har vi tecknat en utökad ansvarsförsäkring för företag. Så om, mot förmodan, en av våra patroner skulle förstöra din skrivare, täcks skadan av vår försäkring.

100 % nöjd kund-garanti

PrintAway.se vill bara ha nöjda kunder! Vi säljer enbart produkter av bästa kvalitet, som är lika bra som originalen. Alla våra leverantörer är ISO-certifierade, och vi är övertygade om att patronerna du köper hos oss kommer att leva upp till dina förväntningar.

Därför ger vi dig en obegränsad 100 % nöjd kund-garanti på alla kompatibla produkter, oavsett om du är privat- eller företagskund. Det betyder att om du mot förväntan skulle vara missnöjd med en av våra kompatibla produkter, så byter vi ut den direkt utan någon extra kostnad, eller återbetalar hela beloppet – utan diskussion.

Ångerrätt

Du har 120 dagars ångerrätt när du handlar på PrintAway.se. Om du vill göra ett återköp måste du alltså kontakta oss inom 120 dagar från det att du tog emot produkten. Kontakta oss skriftligen om ditt återköp på vår mejl: info@printaway.se. I ditt mejl behöver du vara tydlig med att du vill nyttja din ångerrätt. Du kan också välja att fylla i vår standardblankett för återköp och skicka med returen. Det hittar du här. Du står själv för fraktkostnaden och bär ansvaret från inlämning hos ombud tills dess att paketet kommer till oss. Du kan också välja att inte ta emot eller hämta paketet, så skickas det automatiskt tillbaka till oss. Observera att du fortfarande behöver meddela oss skriftligen om returen.

När du ångrar ditt köp kan du få produkten krediterad i upp till 60 dagar från mottagandet. Om det har gått mer än 60 dagar, och upp till 120 dagar, får du ett tillgodokvitto/presentkort på beloppet. Detta gäller oavsett om du är privat- eller företagskund.

För kompatibla produkter som omfattas av vår 100 % nöjd kund-garanti är ångerrätten obegränsad

Är du företagskund gäller inte ångerrätten för beställningsvaror, eftersom beställningar till leverantör inte kan annulleras eller returneras.

Skick på produkten vid retur

Du är ansvarig för eventuell försämring av produkten, om den används eller hanteras felaktigt utöver vad som krävs för att få reda på information om produkten, så som sort, egenskaper och funktion.

Om originalprodukter använts utöver det som beskrivs ovan betraktar vi produkterna som använda. Det betyder att vid återbetalning får du endast en del- eller ingenting av köpbeloppet tillbaka, beroende på produkternas kommersiella värde.

Obs! Var uppmärksam på att om du bryter förpackningen/förseglingen eller försöker sätta in originalprodukter i skrivaren sker en värdeminskning på produkterna.
– Om ytterförpackningen bryts och patronen exponeras får den ett mycket blygsamt värde eller blir helt värdelös.

Om du vill vara säker på att få hela beloppet vid återköp, bör du undvika att bryta den yttre förpackningen. Det är alltid en bra idé att du försäkrar dig om att det är rätt produkter du fått innan du bryter förpackningen. Om du är osäker – kontakta oss.

Vi rekommenderar starkt att produkten returneras i tillverkarens originalförpackning, som i sin tur bör packas in ordentligt i lämpligt fraktemballage. Klistra inte på etiketter eller skriv direkt på tillverkarens originalförpackning. Det måste göras på själva fraktemballaget.

När vi har fått tillbaka produkten och verifierat att den uppfyller villkoren för ångerrätten kommer hela köpbeloppet att återbetalas till dig via samma betalningsmetod som användes för köpet, vilket kan ta upp till 7 dagar. Vid en värdeminskning som du är ansvarig för dras värdeminskningen av från köpbeloppet. Vi återbetalar hela beloppet, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader vid val av annan leverans än vår billigaste standardleverans som vi bjuder på). Vid banköverföring är det viktigt att vi känner till både ditt clearingnummer och kontonummer. Om vi anser att villkoren inte uppnås för att du ska kunna nyttja ångerrätten kontaktar vi dig per mejl med en anledning till detta.

Om du ångrar köpet måste produkten/produkterna skickas till:

PrintAway
Toftebo 13
4681 Herfølge
Denmark

Obs! Vi tar inte emot returer som skickas med postförskott.

 

Ångerblankett

Om du ångrar ditt köp kan du fylla i vår ångerblankett, som du hittar genom att klicka på den här länken.

Reklamationsrätt

Alla våra varor omfattas av köplagens regel om 24 månaders reklamationsrätt. Dessutom omfattas alla kompatibla produkter av vår 100 % nöjd kund-garanti. Reklamationsrätten innebär att du inom 24 månader från köptillfället kan klaga på fel och brister med produkten. För kompatibla produkter är reklamationsrätten obegränsad. Det under förutsättning att defekter inte har uppstått till följd av skadegörelse eller felaktig användning av produkten. Beroende på situation kan du antingen få produkten reparerad, bytt, få pengarna tillbaka eller få den till ett rabatterat pris om reklamationen är berättigad.

Om du upptäcker ett fel med produkten bör du klaga inom rimlig tid. Väntar du för länge kan du mista rätten att få felet åtgärdat. Det kan hända om du väntar mer än två månader från att du upptäcker felet tills du klagar.

Om du fått defekta eller felaktiga produkter, eller om du vill reklamera en produkt, kontaktar du PrintAway.se innan du returnerar varan. Där får du även information om returadressen. Är reklamationen berättigad återbetalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader. Kom ihåg att varan alltid ska returneras i ett säkert paket och kom även ihåg att ta kvitto på din försändelse, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Obs! Vi tar inte emot returer som skickas med postförskott eller liknande.

Användandet av cookies

Introduktion

När du besöker vår webbplats samlas information om dig som används för att anpassa och förbättra vårt innehåll och för att öka värdet på de annonser som visas på sidan. Om du inte vill att vi ska samla in information bör du radera dina cookies och avstå från ytterligare användning av webbplatsen. Här nedan förklarar vi vilka uppgifter som samlas in, deras syfte och vilka tredje parter som har tillgång till dem.

Cookies

Webbplatsen använder ”cookies”. En cookie är en textfil som sparas på din dator, mobil eller liknande med syftet att känna igen enheten, komma ihåg inställningar, bidra till statistik och aktivera riktade annonser. Cookies kan inte innehålla skadlig kod, såsom virus.

Det är möjligt att radera eller blockera cookies.

Men om du raderar eller blockerar cookies kan de annonser som visas bli mindre relevanta och visas oftare. Du kan också riskera att webbplatsen inte fungerar optimalt och att det finns innehåll som du inte kan komma åt.

Webbplatsen innehåller cookies från tredje part, som i varierande utsträckning kan omfatta:

  • Google Analytics
  • Google Adwords

Personuppgifter

 

Allmänt

Personuppgifter är all slags information som i någon mån kan härledas till dig. När du använder vår webbplats samlar vi in och behandlar ett antal sådana uppgifter. Detta sker till exempel vid åtkomst till innehåll, om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev, deltar i tävlingar eller undersökningar, registrerar dig som användare eller prenumerant, använder dig av andra tjänster eller gör köp via webbplatsen.

Vi samlar som regel in och behandlar följande typer av uppgifter: ett unikt ID och teknisk information om din dator, tablet eller mobiltelefon, ditt IP-nummer, geografisk plats och vilka sidor du trycker på (intressen). I den mån du uttryckligen samtycker till detta och själv anger uppgifterna kommer även följande att behandlas: namn, telefonnummer, mejladress och betalningsuppgifter. Detta vanligtvis i samband med skapande av konto eller köp.

Säkerhet

Vi har vidtagit tekniska och organisatoriska åtgärder för att förhindra att dina uppgifter oavsiktligt eller olagligen raderas, publiceras, förloras, försämras eller lämnas ut till obehöriga personer, missbrukas eller på annat sätt behandlas i strid med lagen.


Syfte

Uppgifterna används för att identifiera dig som användare och visa dig de annonser som sannolikt är relevanta för dig, för att registrera dina köp och betalningar och för att kunna tillhandahålla de tjänster du har begärt, till exempel för att skicka nyhetsbrev. Därutöver använder vi uppgifterna för att optimera våra tjänster och vårt innehåll.


Lagringsperiod

Uppgifterna lagras under den tid som lagen medger och vi raderar dem när de inte längre behövs. Lagringsperioden är avhängig uppgifternas art och orsaken till lagringen. Det är därför inte möjligt att specificera en allmän tidsram för när vi raderar uppgifter.


Utlämnande av uppgifter

Data om din användning av webbplatsen, vilka annonser du ser och eventuellt trycker på, geografisk plats, kön och ålderssegment med mera lämnas ut till tredje part i den mån dessa uppgifter är kända. Du kan se vilka tredje parter som är involverade i avsnittet om ”Cookies” här ovan. Uppgifterna används för visning av riktade annonser.

Vi använder även ett antal tredje parter för lagring och behandling av data. Dessa behandlar uteslutande uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för egna ändamål.

Utlämnande av personuppgifter som namn och mejladress m.m. sker endast om du ger ditt samtycke till det. Vi använder endast databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter adekvat skydd.


Insyn och invändande

Du har rätt att få veta vilka personuppgifter vi behandlar om dig. Därtill kan du när som helst invända mot användningen av uppgifterna. Du kan också återkalla ditt samtycke till behandling av dina uppgifter. Om de uppgifter som behandlas om dig är felaktiga har du rätt att få dem rättade eller raderade. För sådana ärenden ber vi dig kontakta: info@printaway.se. Om du vill invända mot vår behandling av dina personuppgifter har du också möjlighet att kontakta Integritetsskyddsmyndigheten.

Handelsvillkor

Här är våra handelsvillkor. Om du har några frågor om handelsvillkoren är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.


Förhandsinformation

Du måste godkänna våra handelsvillkor inför varje köp. Du uppmanas att läsa villkoren noggrant och göra dig bekant med de skyldigheter och rättigheter som villkoren innebär.

Alla avtal ingås på danska.


Priser

Alla priser på PrintAway.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Alla priser är dagspriser och uppdateras löpande. PrintAway.se uppdateras dagligen. Vi reserverar oss för prisfel.


Reklamationsrätt

Alla våra varor omfattas av köplagens regel om 24 månaders reklamationsrätt. Dessutom omfattas alla kompatibla produkter av vår 100 % nöjd kund-garanti. Reklamationsrätten innebär att du inom 24 månader från köptillfället kan klaga på fel och brister med produkten. För kompatibla produkter är reklamationsrätten obegränsad. Det under förutsättning att defekter inte har uppstått till följd av skadegörelse eller felaktig användning av produkten. Beroende på situation kan du antingen få produkten reparerad, bytt, få pengarna tillbaka eller få den till ett rabatterat pris om reklamationen är berättigad.

Om du upptäcker ett fel med produkten bör du klaga inom rimlig tid. Väntar du för länge kan du mista rätten att få felet åtgärdat. Det kan hända om du väntar mer än två månader från att du upptäcker felet tills du klagar.

Om du fått defekta eller felaktiga produkter, eller om du vill reklamera en produkt, kontaktar du PrintAway.se innan du returnerar varan. Där får du även information om returadressen. Är reklamationen berättigad återbetalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader. Kom ihåg att varan alltid ska returneras i ett säkert paket och kom även ihåg att ta kvitto på din försändelse, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Obs! Vi tar inte emot returer som skickas med postförskott eller liknande.


Ångerrätt

Du har 120 dagars ångerrätt när du handlar på PrintAway.se. Om du vill göra ett återköp måste du alltså kontakta oss inom 120 dagar från det att du tog emot produkten. Kontakta oss skriftligen om ditt återköp på vår mejl: info@printaway.se. I ditt mejl behöver du vara tydlig med att du vill nyttja din ångerrätt. Du kan också välja att fylla i vår standardblankett för återköp och skicka med returen. Det hittar du här. Du står själv för fraktkostnaden och bär ansvaret från inlämning hos ombud tills dess att paketet kommer till oss. Du kan också välja att inte ta emot eller hämta paketet, så skickas det automatiskt tillbaka till oss. Observera att du fortfarande behöver meddela oss skriftligen om returen.

När du ångrar ditt köp kan du få produkten krediterad i upp till 60 dagar från mottagandet. Om det har gått mer än 60 dagar, och upp till 120 dagar, får du ett tillgodokvitto/presentkort på beloppet. Detta gäller oavsett om du är privat- eller företagskund.

För kompatibla produkter som omfattas av vår 100 % nöjd kund-garanti är ångerrätten obegränsad

Är du företagskund gäller inte ångerrätten för beställningsvaror, eftersom beställningar till leverantör inte kan annulleras eller returneras.

Skick på produkten vid retur

Du är ansvarig för eventuell försämring av produkten, om den används eller hanteras felaktigt utöver vad som krävs för att få reda på information om produkten, så som sort, egenskaper och funktion.

Om originalprodukter använts utöver det som beskrivs ovan betraktar vi produkterna som använda. Det betyder att vid återbetalning får du endast en del- eller ingenting av köpbeloppet tillbaka, beroende på produkternas kommersiella värde.

Obs! Var uppmärksam på att om du bryter förpackningen/förseglingen eller försöker sätta in originalprodukter i skrivaren sker en värdeminskning på produkterna.
– Om ytterförpackningen bryts och patronen exponeras får den ett mycket blygsamt värde eller blir helt värdelös.

Om du vill vara säker på att få hela beloppet vid återköp, bör du undvika att bryta den yttre förpackningen. Det är alltid en bra idé att du försäkrar dig om att det är rätt produkter du fått innan du bryter förpackningen. Om du är osäker – kontakta oss.

Vi rekommenderar starkt att produkten returneras i tillverkarens originalförpackning, som i sin tur bör packas in ordentligt i lämpligt fraktemballage. Klistra inte på etiketter eller skriv direkt på tillverkarens originalförpackning. Det måste göras på själva fraktemballaget.

När vi har fått tillbaka produkten och verifierat att den uppfyller villkoren för ångerrätten kommer hela köpbeloppet att återbetalas till dig via samma betalningsmetod som användes för köpet, vilket kan ta upp till 7 dagar. Vid en värdeminskning som du är ansvarig för dras värdeminskningen av från köpbeloppet. Vi återbetalar hela beloppet, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader vid val av annan leverans än vår billigaste standardleverans som vi bjuder på). Vid banköverföring är det viktigt att vi känner till både ditt clearingnummer och kontonummer. Om vi anser att villkoren inte uppnås för att du ska kunna nyttja ångerrätten kontaktar vi dig per mejl med en anledning till detta.

Om du ångrar köpet måste produkten/produkterna skickas till:

PrintAway
Toftebo 13
4681 Herfølge
Denmark

Obs! Vi tar inte emot returer som skickas med postförskott.


Ångerblankett

Om du ångrar ditt köp kan du fylla i vår ångerblankett, som du hittar genom att klicka på den här länken.


Din rätt att klaga

Om du som konsument vill klaga på ditt köp ber vi dig kontakta PrintAways kundtjänst.

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till EU-kommissionens klagomålsportal här – https://ec.europa.eu/odr

 

Hantering av personuppgifter

För att du ska kunna göra en beställning hos PrintAway.se via vår webbsida behöver du registrera dig med följande personuppgifter: namn, adress och mejladress. 

Vi registrerar dina personuppgifter enbart i syfte att kunna leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras och lagras hos PrintAway i 5 år, därefter raderas de. 

När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är medveten om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

Uppgifter som lämnas till PrintAway.se lämnas inte ut eller säljs på något sätt till tredje part, och vi registrerar inte några personkänsliga uppgifter. 

På PrintAway.se använder vi oss av loggstatistik. Det är ett system som samlar in uppgifter om hur många besökare webbplatsen har, hur de hittat dit och så vidare. Syftet med statistiken är att kunna optimera funktioner på webbplatsen till förmån för våra kunder. 

Dataansvarig är Nordico Supply ApS.

Du som är registrerad hos PrintAway har alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få veta vilka uppgifter som är registrerade om dig. Om du vill ha en kopia på beställningsbekräftelsen kan du få den skickad till dig. Det är dina rättigheter enligt personuppgiftslagen. Om du vill kontakta oss angående detta gör du det via mejl till: info@printaway.se.


Användning av cookies

En cookie är en term för det faktum att en användares beteende i ett nätverk registreras hos användaren själv (på användarens hårddisk). På så sätt vet servern (t.ex. en webbplats) vid användarens nästa besök vem användaren är. I en cookie lagras inte några personuppgifter, utan snarare information om användarens beteende på en webbplats, till exempel ett användarnamn som anges vid inloggning på en viss del av webbplatsen.