• Enkel beställning
  • Snabb leverans
Varukorg
0 varor
|
0,00 kr

Kontakta oss

Tel. 0842 00 29 00

Mail: info@printaway.se – vi svarar normalt inom 2 timmar alla vardagar mellan kl. 09.00 och 16.00.

Vår adress är:

PrintAway 
Valhøjs Alle 126
DK-2610 Rødovre
Danmark

 

Personliga besök på adressen endast enligt överenskommelse.

CVR-nr. DK-33080824

VIP kund

Bli en VIP-kund redan och tjäna rabattpoäng på kompatibla produkter och samtidigt få många andra fördelar. Du får rabatt varje gång du köper kompatibla produkter, motsvarande 5% av köpeskillingen exkl. leverans. 1 poäng motsvarar 1 SEK. Dina rabattpoäng kan användas vid nästa inköp av kompatibla produkter.

Du kan skapa dig själv medan du beställer eller via länken nedan. Det är helt icke-bindande och naturligtvis gratis!

Registrera dig här

Beställning

Hur du beställer:
 
På PrintAway kan du beställa produkter via vår hemsida, per. post eller via telefon.
 
Kontakta oss på info@printaway.se  eller tel. 842 00 29 00
 
Om du har önskemål om produkter som inte finns i vår webbshop, vänligen kontakta oss. Vi kan erbjuda nästan alla typer av produkter inom vårt segment.
 
1. Använd vår Snabbköps-funktion som finns på förstasidan och på flera undersidor
 
2. Välj skrivarmärke, serie och modell, klicka sedan på "Sök"

3. I resultaten visas nu toners som passar till din skrivare. Lägg önskade produkter i varukorgen

4. Kontrollera att du angett rätt antal och tryck på "Kassa" för att komma vidare

5. Fyll i ditt namn, adress och övrig relevant information

6. Välj betalsätt. Alla kunder kan betala med Klarna, PayPal eller kredit- och kontokort.

7. Slutför order

8. Vi skickar en orderbekräftelse via e-post omedelbart

9. Du får en spårningskod via e-post när dina produkter skickas från oss

Leverans

Du kan välja mellan två olika typer av leverans: Privat och företag.

Privat:

Skickas till en lokal PostNord serviceställe nära dig. Paketet måste plockas upp inom 14 dagar. Hitta din närmaste PostNord Serviceställe här.

Företag: 

Skickas till alla företagsadresser / offentliga adresser med PostNord. Om det inta finns någon att ta emot paketet på adressen mellan kl. 08:00 och 16:00 måndag-fredag, aviserar vi sedan nästkommande arbetsdag och avtalar en ny leverans. Detta kostar inget extra. Om förpackningen måste sättas på en speciell plats, till exempel i grannföretag, varor leverans eller liknande, behöver man signera en fullmakt/lossningsavtal vid PostNord att de får lov att göra det på eget ansvar.

Betalsätt

På PrintAway kan du betala på följande sätt:

Betalkort

Kreditkort (inga avgifter)
VisaDankort (inga avgifter)
edankort (inga avgifter)

Visa Electron (inga avgifter)
Maestro (inga avgifter)
Mastercard (inga avgifter)

Beloppet dras från ditt kort när varorna levereras från vårt lager

Det dras aldrig ett högre belopp än du har godkänt.

Faktura

Vi erbjuder även Klarna betalning. Det kostar en avgift på 29 kr, på grund av Klarnas höga kostnader.

Vad är kompatibel toner?

En kompatibel tonerkassett är en tonerkassett, som liknar den ursprungliga, passar till samma skrivare och ger samma antal utskrifter. Skillnaden är att den produceras av en tredje part och därför inte bär den ursprungliga skrivartillverkarens logga.

Kan ni garantera kvaliteten?

Ja! Vi vet att en del kunder är osäkra på om de vill köpa kompatibla patroner. Fungerar de? Ger de lika många utskrifter? Är färgerna lika vackra? Hur kan de vara så mycket billigare om kvaliteten är den samma?

Vi säljer endast kompatibla tonerkassetter av högsta kvalitet och som fungerar precis lika bra som originalet. Vi står bakom våra produkter och ger alla kunder, inklusive företagskunder, en 100%-nöjdhetsgaranti. Har du köpt en produkt från oss och känner att den inte lever upp till förväntningarna, kontakta oss och berätta varför. Då får du- utan diskussion - dina pengar tillbaka plus returfrakten betald!

Nöjdhetsgarantin gäller ett år från inköpsdatum. Observera att den INTE upphör när du öppnar och testar produkten. Denna garanti gäller för alla kunder; även företagskunder som annars inte skyddas av konsumentköplagen.

Ge våra kompatibla toners en chans och passa på att spara en rejäl slant.

Blir utskrifterna lika bra som med originalpatron?

Ja, våra kompatibla tonerkassetter är av högsta kvalitet och kommer från några av världens ledande tillverkare av toners och skrivartillbehör. De framställs genom att återanvända förbrukade originalpatroner som tas isär, varefter tryckvalsen och alla slitagedelar ersätts. Tonerkassetten återfylls och monteras ihop. Efter noggrann testning skickas de till oss.

Observera att många slitagedelar och tonerpulver ofta kommer från ett fåtal tillverkare som även levererar till originaltillverkarna. Därför finns det egentligen ingen fysisk skillnad på patronerna.

Fungerar en kompatibel toner alltid?

Nej, precis som med andra produkter finns det ett fåtal som inte fungerar. Vi har en genomsnittlig felkvot på 1,1% av alla sålda toners, men det har alltid handlat om individuella fel hos den enskilda tonerkasetten. Det kan t.ex. visa sig att skrivaren inte kan identifiera den nya patronen eller att det kommer ränder eller fläckar på utskriften. Oftast kan vi lösa problemet via telefon- om inte, så skickar vi en ny produkt till dig samma dag. Du bär inga extra kostnader vid en reklamation.

Påverkas garantin på min skrivare av att jag använder en kompatibel toner?

Många skrivarproducenter hotar med att garantin på skrivaren bortfaller om man använder en kompatibel toner. Det är olagligt! Om de kan bevisa att skadan orsakats av den kompatibla tonern eller patronen kan de neka att utföra reparation på garantin men de är fortfarande skyldiga att täcka alla andra typer av fel och brister.

Vi har ännu aldrig upplevt att våra patroner har skadat någon skrivare men, för säkerhets skull, har vi tecknat en utökad ansvarsförsäkring för företag. Skulle det osannolika inträffa, att en av våra patroner skadar din skrivare, täcks skadan av vår försäkring. Vi tar fullt ansvar för våra produkter och eventuella följdskador. 

Var kan jag få mer information?

Om du har frågor som du inte hittar svar på här, är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Vi finns vid telefonen måndag till fredag kl. 09.00 - 16.00. Telefon 0842 00 29 00.

Prisgaranti

Vi kommer alltid att vara billigare!

På PrintAway vårt mål är att tillhandahålla högkvalitativa toners till Sveriges lägsta priser utan att kompromissa med kvaliteten. 

Därför har vi prisgaranti på alla kompatibla toners.

Vi importerar direkt från världens största tillverkare och levererar direkt till dig utan dyra mellanhänder. Därför kan vi sälja samma kvalitet billigare än många andra återförsäljare.

Om du skulle hitta en motsvarande toner billigare hos en av våra konkurrenter träder vår prisgaranti i kraft. 

Garanti

Vi har en prisgaranti på alla kompatibla toners. Vi ger dig samma pris + 5% av mellanskillnaden om du hittar motsvarande toner (inklusive antalet utskrivna sidor) till ett lägre pris hos en av våra konkurrenter.

Prisgarantin gäller 30 dagar efter köpet.

Prisgarantier gäller inte för originalpatroner, restpartier, utförsäljningar och liknande.

Om du har sett en motsvarande kompatibel toner billigare hos våra konkurrenter och vill nyttja vår prisgaranti måste du lämna in dokumentation till oss. Skicka ett e-postmeddelande till oss med en länk eller en skärmdump med detaljerna. Är kraven uppfyllda erbjuder vi dig tonern till samma pris plus 5 % extra i rabatt.

100% Nöjdhetsgaranti

PrintAway vill endast ha nöjda kunder! Vi säljer endast produkter i bästa kvalitet, det vill säga på samma nivå som originalet. 

Alla våra produkter är ISO-certifierade och vi är övertygade om att de kommer att leva upp till dina förväntningar.

Därför ger vi dig 100% nöjdhetsgaranti, vare sig du handlar som privat- eller företagskund. Garantin innebär att om du, mot förväntan, skulle motta en produkt från oss som du inte är 100% nöjd med kommer vi att byta ut den utan extra kostnad eller betala tillbaka vad du betalat för varan utan diskussion.

Säker e-handel

När du handlar på PrintAway kan vara helt trygg. Vi är ett 100% danskägt företag  som har varit igång sedan 2010. Vi tar både din och vår egen säkerhet på största allvar.

Vi uppfyller Nets (tidigare PBS krav) och vi har den danska e-handelscertifieringen E-mærket. (Liknar den svenska certifieringen Trygg e-handel) Vi använder ett branschledande e-handelssystem som uppfyller de högsta säkerhetsnormerna. Dessutom har vi naturligtvis alla nödvändiga godkännanden från Nets A/S (PBS) och alla transaktioner sker via 256 kbit-krypterade SSL-anslutningar.

Så du kan tryggt köpa dina toner från PrintAway.

Vi garanterar att:

* Alla betalningstransaktioner är krypterade och säkra

* Du snabbt och enkelt kan komma i kontakt med oss

* Du måste uttryckligen acceptera våra villkor

* Våra villkor både finns på hemsidan och i orderbekräftelsen

* Du aldrig får spam från oss

* Du bara får nyhetsbrev om du uttryckligen sagt ja

* Du alltid kan få veta vilken information vi lagrar när du handlar hos oss

Förvaring av förbrukningsvaror

Vi rekommenderar att du undviker att förvara dina toners och bläckpatroner  i:

- temperaturer högre än 40 ° C
- relativ fuktighet under 20% eller över 80%
- miljöer med extrema förändringar i luftfuktighet eller temperatur
- direkt solljus eller rumsbelysning
- dammiga miljöer
- bil under en längre period
- miljöer där frätande gaser förekommer

CO2-neutrala hemsidor

CO2-neutrala hemsidor

PrintAway.se är en CO2-neutrala hemsidor. Det betyder att CO2-utsläppet från både hemsidan och hemsidans besökare är neutraliserat genom mätbara CO2-reduktioner. Reduktionerna sker bl.a. genom installation av nya, förnybara energikällor (t.ex. vindkrafverk) och genom deltagande i kontrollerade, CO2-reducerande projekt.

Se vårt certifikat här

Reklamera produkten

Har du fått en defekt eller felaktig produkt, måste du skapa en reklamation.

Skapa reklamation

Returer

OBS! Detta gäller endast för originalprodukter. Alla kompatibla produkter omfattas av vår 100% nöjdhetsgaranti.

Som privatkund, har du upp till 120 dagar dagars öppet köp när du handlar hos PrintAway. Om du vill nyttja ångerrätten måste du meddela oss att du vill ångra köpet senast 120 dagar efter att du mottagit produkten. Meddelandet ska ske skriftligen, skicka ett e-postmeddelande till info@printaway.se. 
I ditt meddelande måste du i klartext uttrycka att du vill nyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vår standardblankett och skicka med den när varan returneras. Returblanketten hittar den här. Du betalar returfrakten och bär risken för leveransen av varan. Du kan också vägra att inte ta emot/hämta ut varan, då får vi den automatiskt i retur. Observera att du fortfarande måste meddela oss skriftligen att du ångrar ditt köp.

Varans skick när du skickar tillbaka den

Du är ansvarig för eventuella värdeminskningar hos den vara du beställt som sker på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.

Om originalprodukter testas utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som att produkten använts, vilket innebär att du vid ångrat köp endast får en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på produktens kommersiella värde.

OBS: När du tar bort/bryter förseglingen på varan eller placerar originalprodukten i skrivaren betyder det att varans skick ändras och att produkten tappar värde.
- Bryts den yttre förpackningen och patronen blottas, kommer patronen endast ha ett mycket blygsamt värde eller kommersiellt sett vara helt värdelös.

För att vara säker på att få tillbaka hela köpesumman, bör du undvika att bryta ytterförpackningen på skrivarpatroner och toners. Det är alltid en bra idé att se till att det är rätt sorts bläckpatroner som beställs innan du öppnar  den yttre förpackningen – fråga gärna oss, om du är osäker.

Returnera produkten i tillverkarens originalförpackning och säkert förpackad i lämpligt emballage. Sätt inte fast klistermärken, och skriv inte direkt på tillverkarens originalförpackning. Skriv och frankera på fraktemballaget i stället.

När vi har mottagit varan och kontrollerat att den uppfyller villkoren för öppet köp, återbetalas hela köpesumman till dig via samma betalsätt som du använde när du beställde. Detta kan ta upp till 7 dagar. Om varans skick/värde försämrats på grund av ditt agerande kommer detta att dras av från köpesumman. Vi återbetalar alla betalningar från dig, inklusive fraktkostnader (exklusive extra kostnader för frakt om du valt ett dyrare alternativ än standardfrakt). Om pengarna skall överföras via banköverföring är det viktigt att du informerar oss om ditt registreringsnummer och kontonummer. Om vi anser att villkoren för ångerrätt inte är uppfyllda, kommer vi att kontakta dig via e-post och informera om anledningen till vårt beslut.

Om du vill ångra ditt köp, skicka produkten till:

PrintAway
Toftebo 13
DK-4681 Herfølge

Danmark

OBS: Vi tar inte emot försändelser som skickas via postförskott.

 

Garanti

Alla våra produkter omfattas av inköps Lag om 24 månaders garanti. Garantin innebär att du som kund kan klaga på bristerna i den produkt som inträffade inom 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa brister inte är orsakade av din felaktig användning av produkten eller annan skadevållande beteende som har lett till brist. Beroende på den specifika situationen, kan du antingen få den reparerad eller utbytt, återbetalning eller minskning av priset om påståendet är berättigat.

Om du upptäcker ett fel i produkten, måste du klagar inom en rimlig tid. Om du väntar för länge, kan du förlora din rätt att få felet avhjälpt. Detta kan inträffa om mer än två månader från det att du märkt felet till dig klaga.

Har du fått defekta eller felaktigt levererat varor eller vill klaga på en produkt, kontakta PrintAway innan varorna returneras, där du kommer att få avsändaradressen. Om klagomålet är motiverat, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Tänk på att produkten alltid måste returneras i skyddsförpackningar, och kom ihåg att få ett kvitto för transport, så att vi kan ersätta dina leveranskostnader. Obs: Vi får inte paket som skickas via fax. COD eller liknande. Köplagen brist regler gäller för detta avtal.

Överklaganden

Om du har ett klagomål om ditt köp, kontakta PrintAway kundtjänst. Om vi misslyckas med att hitta en lösning, kan du lämna in ett klagomål med nämnden för Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsen väg 35, 2500 Valby, kfst@kfst.dk om deras villkor är uppfyllda.

Användandet av cookies

PrintAway använder cookies.

En cookie är en symbol för det faktum att en användares beteende på ett nätverk registreras hos användaren (användarens hårddisk). På så sätt servern (t.ex.. En hemsida) på användarens nästa besök, som användaren är. Det lagras inte personligt identifierbar information i en cookie, utan information om användarnas beteende på en webbplats, till exempel. en maskinskriven användare inloggning till en särskild avdelning på webbplatsen.

Köpvillkor

Här är våra regler och villkor

Slutsats av avtalet

Du måste veta varje köp acceptera villkoren i handelsvillkoren. Du uppmanas att läsa villkoren noggrant och göra dig medveten om de skyldigheter och rättigheter att villkoren ger dig.

Alla avtal görs på danska.

Priser

Alla priser på PrintAway är i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms, om du agerar som en individ. Om du agerar på uppdrag av ett företag och ange ditt momsregistreringsnummer i chechout dras moms. Alla priser är löpande priser och uppdateras regelbundet. PrintAway uppdateras dagligen. Bokningar görs om felprissättningar.

Garanti

Alla våra produkter omfattas av inköps Lag om 24 månaders garanti. Garantin innebär att du som kund kan klaga på bristerna i den produkt som inträffade inom 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa brister inte är orsakade av din felaktig användning av produkten eller annan skadevållande beteende som har lett till brist. Beroende på den specifika situationen. du antingen få den reparerad eller utbytt, återbetalning eller minskning av pris om är motiverat påståendet

Om du upptäcker ett fel i produkten, måste du klagar inom en rimlig tid. Om du väntar för länge, kan du förlora din rätt att få felet avhjälpt. Detta kan inträffa om mer än två månader efter att du märker defekten du klagar.

Har du fått defekta eller felaktigt levererat varor eller vill klaga på en produkt, kontakta PrintAway innan varorna returneras, där du kommer att få avsändaradressen. Om klagomålet är befogat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Tänk på att produkten alltid måste returneras i skyddsförpackningar, och kom ihåg att få ett kvitto för transport, så att vi kan ersätta dina leveranskostnader. Anmärkning Vi får inte paket som skickas via fax. COD eller liknande. Köplagen brist regler gäller för detta avtal.


Returer

Som en privat kund, har du mer än 120 dagar för att avbryta när du handlar på PrintAway. Du måste inom 120 dagar efter mottagandet meddelar oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet skall vara skriftligt genom att skicka ett mail till info@printaway.se. I din e-post, gör oss klart medveten om att du vill använda din ångerrätt. Du kan också välja att använda vår standardblankett och skicka med returen. Det tar du skickade med din orderbekräftelse och här. Du måste betala returfrakten och du bär risken från leveransen av varan. Du kan också vägra att acceptera det eller inte att plocka upp, då får vi automatisk återgång. Observera att du fortfarande måste meddela oss skriftligen.

Betygs, när du skickar den tillbaka.

Du är ansvarig för någon värdeminskning av de varor som av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa art, egenskaper och hur det fungerar.

Om den ursprungliga produkten testas utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som används, vilket innebär att du vet förtret inköps bara få en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på produktens kommersiella värde.

OBS: Du måste vara medveten om att om du tar bort / bryta folieförseglingen eller försöka sätta in originalprodukter i skrivaren är en försämring av produkten.
- Bryde yttre förpackning och patronen är utsatt, kommer patronen senare har en mycket blygsam summa, eller vara helt värdelös.

För att vara säker på att få hela köpesumman tillbaka, måste du undvika att bryta ytterförpackningen på skrivarpatroner. Det är alltid en bra idé att se till att det är rätt sorts bläckpatroner som beställs innan du går ombord på den yttre förpackningen - om du är osäker, fråga oss.

Vi uppmanade starkt att produkten måste returneras i tillverkarens originalförpackning och säkert förpackad i en lämplig sjöfart förpackning. Inte fastsättning av klistermärken eller skriva direkt på tillverkarens originalförpackning. Detta måste göras på kartongen.

När vi har mottagit varan och kontrollerat att det uppfyller villkoren för tillbakadragandet kan användas, återbetalas hela köpeskillingen till dig via samma betalningsmetod som används i inköp, vilket kan ta upp till 7 dagar. I händelse av en funktionsnedsättning som du är skyldig att dras av från köpesumman. Vi återbetalar alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader som ett resultat av ditt eget val av annat leveranssätt än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss), är via banköverföring det viktigt att du informerar oss om din registreringsnummer och kontonummer. Om vi ​​anser att villkoren inte är uppfyllda, för att kunna använda denna rätt, kommer vi att kontakta dig via. e-post med angivande av skälen för detta


Om du ångrar ditt köp, måste objektet ska skickas till:

PrintAway
Toftebo 13
DK-4681 Herfoelge
Denmark

Anmärkning Vi får inte paket som skickas via fax. COD.

Detta gäller endast för originalprodukter. Alla kompatibla produkter omfattas av vår 100% nöjdhetsgaranti.


Överklaganden

Om du har ett klagomål om ditt köp, kontakta PrintAway kundtjänst. Om vi ​​misslyckas med att hitta en lösning, kan du lämna in ett klagomål med nämnden för Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsen väg 35, 2500 Valby, kfst@kfst.dk om deras villkor är uppfyllda.

 

Hantering av personuppgifter

För att du kan placera en order hos PrintAway via webbplatsen, måste du registrera dig med följande personuppgifter:

Namn, adress och e-postadress.

Vi registrerar dina personuppgifter endast i syfte att leverera varor till dig. Personlig information som registrerats med PrintAway och lagras i 5 år, varefter de raderas.

När erhållen personlig information via vår hemsida, ser vi till att det alltid händer med ditt uttryckliga medgivande, så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Den information som lämnas till PrintAway överföras eller säljas på något sätt till tredje part och vi kommer att spela in någon känslig personlig information.

På PrintAway Vi använder trafikstock cookies. Detta är ett system som samlar information om hur många besökare som har varit till platsen, var de kommer ifrån och så vidare. Syftet med Log statistik att optimera funktionen på webbplatsen till förmån för kunderna.

Data Controller är PrintAway.

Som registrerad hos PrintAway, har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att ta del av de uppgifter som registreras om dig. Om du vill ha en kopia av orderbekräftelsen kan du få denna skickas. Du har dessa rättigheter för Act skydd av personuppgifter och alla frågor måste riktas till PrintAway E-post: info@printaway.se

Användandet av cookies

En cookie är en symbol för det faktum att en användares beteende på ett nätverk registreras hos användaren (användarens hårddisk). På så sätt servern (t.ex.. En hemsida) på användarens nästa besök, som användaren är. Det lagras inte personligt identifierbar information i en cookie, utan information om användarnas beteende på en webbplats, till exempel. en maskinskriven användare inloggning till en särskild avdelning på webbplatsen.